IKEA avslutter prøveordningen Service & Pick-up point i Ålesund 30. november. – Vi utvikler hele tiden nye måter å møte kundene på. Løsninger som fungerer bra videreutvikler vi, men vi må også avslutte ordninger som ikke fungerer i tråd med intensjonen, sier Claire Rodgers, administrerende direktør i IKEA Norge.

Annonse
Leserinnlegg/ytringer

Det er om lag tre år siden IKEA lanserte Service & Pick-up point i Ålesund, Tromsø og Oslo. Prøveordningen var et tilbud til kunder som ønsket en kombinasjon av netthandel, inspirasjon og planlegging.

IKEA Norge har nylig satt i gang et omfattende endringsprogram for å skape et nytt IKEA på tre år. Dette for å imøtekomme nye markedsutfordringer og kunne tilby enda mer kundetilpassede tjenester. Beslutningen om å avslutte prøveordningene i Ålesund, Tromsø og Oslo kommer som et resultat av denne prosessen.

Kunden i fokus

Endringsprogrammet har tre ben. Det første handler om å møte kundenes økte krav på en bedre måte. I første omgang griper IKEA fatt i tilgjengeligheten til produkter og tjenester, medarbeidernes muligheter til å være til stede for kunden der de er når de trenger hjelp, og interne begrensninger som har vanskeliggjort et smidig møte med kunden.

– I dag finnes det mange eksempler på at vi jobber på en måte som passer oss best, ikke kunden. Vi må tenke mer på hva kunden trenger og mindre på hva som hindrer oss. I dag forventer kundene at de finner nøyaktig de samme produktene på IKEA.no som på varehuset, og fra og med 1. september vil de kunne få nettopp det, sier Rodgers.

I løpet av det neste året vil vi også investere i den digitale handleopplevelsen på IKEA.no med nye digitale planleggere for både kjøkken, madrasser og garderobeskap.

Annonse
Indre Bane ny februar 2022